Review: leuke educatieve kinderboeken

Babyblog’s favorites

Bekijk de collecties, kies een mooi kaartje en pas deze aan naar je smaak!

“Vinden jullie het leuk om een kinderboekenpakket te ontvangen? We horen graag jullie ervaringen!” Dit mailde Joy4Kidz ons, een kinderboekenuitgeverij. We vroegen een paar mama’s uit ons lezerspanel of ze interesse hadden, en zodoende vonden Danielle, Naomi en Tiete-Fokje een paar dagen later een boekenpakket op de mat, passend bij de leeftijd van hun kinderen. Naomi: “De kinderen vonden het geweldig en spannend dat er zo’n grote envelop voor hen was.”

En oh ja: wil je kans maken op 1 van de 2 boekenpakketten die we mogen verloten, reageer dan onder blog!

Joy4Kidz levert leuke educatieve kinderboeken aan ouders met kinderen onder de twaalf jaar. Hiermee proberen ze kinderen op een educatieve speelse wijze meer te stimuleren om meer met boeken om te gaan. Je kunt een abonnement nemen en dan ontvang je elke maand een pakket met nieuwe, educatieve boeken. Onze mama’s (die elk een pakket in een andere leeftijdscategorie kregen) delen hun ervaringen:

‘Mijn dochtertje vond het badboekje erg leuk!’

danielle lezenDanielle kreeg een pakket voor kindjes van 0-2 jaar: “Wij lezen elke avond voor het slapen gaan met beide kids! Dus ik vond het erg leuk om een pakket te ontvangen. Erg handig ook dat de boekjes in een envelop door de brievenbus worden bezorgd – je hoeft er dus niet voor thuis te blijven. Eerst ontving ik een paar boekjes die ik te moeilijk vond voor mijn zoontje, maar gelukkig stuurden ze in overleg nog wat andere boekjes die erg leuk waren. Een van de boekjes, van Bumba, hebben we vandaag uitgebreid gelezen. Het was een erg leerzaam opzoekboek, wat zeker bij zijn leeftijd past. Mijn dochtertje vond het badboekje met de diertjes erin erg leuk – vooral toen haar vader er geluiden bij ging maken. Ik ga er zeker over nadenken om aan abonnement te nemen, ook omdat ze het heel goed oplossen als pakketten onverhoopt tegenvallen.

‘Ik denk dat ouders hun kinderen enthousiast voor lezen kunnen maken.’

Naomi kreeg boekjes voor kinderen van 3-5 jaar:De kinderen vonden het geweldig en spannend dat er zo’n grote envelop voor hen was.  Mijn dochter van 5 is erg blij met het Doeboekje van Studio 100. De kortingsbonnen zijn fijn maar moeten binnen snelle tijd gebruikt worden, dat is wel jammer. Het voorleesboekje wat in het pakket zat moest natuurlijk direct voorgelezen worden en nu nog wordt hij zeer regelmatig door de kinderen gepakt om uit voor te lezen. De kinderen vinden het leuk! Persoonlijk vind ik het boekje wat moeilijke taal bevatten, maar daar kunnen ze ook weer veel van leren. Ik denk dat ouders met een abonnement hun kinderen enthousiast maken voor het lezen en omgaan met taal. De spaarkaart kan motiverend werken voor ouders. Zelf ben ik daar trouwens altijd erg slecht in :)”

‘Het pakket zag er superleuk uit!’

Tiete-Fokje ontving een pakket voor de leeftijd 8-12: “Het pakket zag er echt superleuk uit! Het was erg leerzaam voor mijn dochter van 9. We ontvingen onder andere een Nickelodeon-tijdschrift, dit vond ze helemaal geweldig. Verder zat er een boekje met vragen en antwoorden over het dierentijk is. Erg leuk, alleen jammer dat de antwoorden onderaan de bladzijde staan, nu was de verleiding te groot om te spieken… Ik vond vooral een poster en materiaal over het skelet en de spieren erg leuk en leerzaam – dit gaan we nu misschien in een werkstuk gebruiken.”

Wil je meer weten over de verschillende boekenpakketten (die er zijn in de leeftijdsgroepen 0-2, 3-5, 6-7 en 8-13), kijk dan vooral eventjes op de site van Joy4Kidz. En wil je kans maken op 1 van de 2 boekenpakketten die we mogen verloten, reageer dan hieronder welke leeftijdscategorie je zou willen ontvangen.

Update: de winnaressen zijn Kimberley en Cindy. We hebben jullie gemaild!

Bron foto: Canada Water Kids Library door Barney Moss, CC 2.0.